Проект "Числові послідовності"

Проект "Числові послідовності"






Мета:
–Домогтися засвоєння теми «Числові послідовності» (числова послідовність, арифметична та геомметрична прогресії) і формул (формула загального члена, формула сум перших n-членів та характеристична властивість арифметичної та геометричної прогресії), а також способів їх застосування при розв’язуванні задач, передбачених програмою з математики;
– активізувати пізнавальну діяльність учнів;  вміння працювати в парах, групах;
– розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, пізнавальні процеси, спостережливість;
– виховувати соціально-адаптовану особистість.
Завдання: продовжити розвиток здібностей вміння аналізувати і систематизувати матеріал, що вивчається, уміння виділяти головне і наводити відповідні приклади; вдосконалення практичних вмінь і навичок, повторити основні прийоми підчас розв’язування числових послідовносте різних видів, розвивати вміння та навички самостійної роботи, дослідницької діяльності.
Плановий кінцевий результат: учні знають алгоритми розв’язування задач на знаходження n-члена послідовності та суми перших її членів; при розв’язанні задач чітко встановлюють  порядок виконання; випуск математичної газети  «Як ми вивчали числові послідовності»,  та звіти оформлені у вигляді презентації , публікації.
Перелік критеріїв перевірки досягнення планових результатів: знання теоретичного матеріалу (уміння усно відповідати на поставлені питання); розв’язувати типові задачи та задачи підвищеної складності.
Час реалізації: 12 години, плюс позаурочна робота для вивчення літератури, роботи в Internet і створення презентації.
Необхідні ресурси: учні повинні вміти працювати з PowerPoint, Publisher уміння шукати інформацію в бібліотеці та Internet. Також необхідний доступ до комп’ютерів в позаурочний час в школі і наявність ПО.
Організація роботи учнів над проектом

Підготовчо-організаційний,  планово-прогностичний етапи
 (уроки  засвоєння нових знань: № 1-4 )
Діяльність вчителя

Діяльність учнів

ü Надати календарний план роботи з теми (за календарно-тематичним планом - 12 уроків);
ü Враховуючи побажання учнів, провести розподіл на групи;
ü Роздати завдання групам та довгострокові домашні роботи;
ü Вказати рекомендовану  та додаткову літературу
ü Проаналізувати задачу групи;
ü Розділити обов’язки та питання до опрацювання між членами групи;
ü Розпочати освоєння теоретичного матеріалу, складати опорні схеми-підказки;
ü Розробити загальну схему висвітлення матеріалу відповідно до завдання групи
Організаційно-виконавчий етап
 (уроки засвоєння знань та вироблення вмінь: №5-7)


ü Усна перевірка теоретичного матеріалу
ü  Перевірка стану виконання ДЗ
ü Надання консультацій членам групи, за необхідністю інших вчителів-предметників


ü Провести уточнення алгоритмів розвязування типових завдань
ü Підготуватися до самостійної  роботи

Корекційно-оціночний етап 
(уроки  закріплення знань, відпрацювання вмінь
 та навичок: № 8-9)
ü Видати учням «Перелік вимог до захисту проекту», план захисту проектів
ü Провести пояснення до оформлення звітів
ü Надати зауваження та консультації  щодо естетичного  вигляду форми та правильності розвязків
ü При необхідності  призначити позаурочні консультації
ü Надати форму взаємної самооцінки в групі
ü Закінчити підготовку теоретичних матеріалів;
ü Координатор групи перевіряє виконання довгострокових ДЗ, отримує консультації вчителя
ü Підготовка до захисту проектів
ü Проводять взаємну самооцінку в групах

Підсумковий етап (систематизація й узагальнення знань
 та вмінь : 11-12 уроки)

ü  Організувати захист проектів
ü Провести колективне обговорення
ü Провести порівняння внутрішньої за зовнішньою оцінки
ü Оцінити  навчальні досягнення учнів
ü Захистити власні проекти
ü Пройти тестову перевірку
ü Підготувати до опанування робіт інших груп
ü Надати результати внутрішньої оцінки



Календарний план роботи з теми
«Числові послідовності»

№ п/п
Тема
Типові завдання
ДДЗ
Підготовчо-організаційний,  планово-прогностичний етапи
1-2
Числові послідовності .
Арифметична прогресія, її властивості. Формула п-го члена арифметичної прогресії.
Геометрична прогресія, її властивості. Формула п-го члена геометричної прогресії


3
Сума перших п членів арифметичної , геометричних прогресій .  


4
Розв'язування задач і вправ. Самостійна  робота


Організаційно-виконавчий етап
5-6
Нескінченно спадна геометрична прогресія, її сума. Періодичні дроби


7
Розв'язування задач і вправ. Консультації в групах. Математичний диктант


Корекційно-оціночний етап
8
Розв'язування задач і вправ. Самостійна робота


9
Робота в групах


Підсумковий етап
11
Контрольна робота


12
Захист проектів


Не бійтеся що:
-         у вас не вийде так організувати роботу учнів: не помиляється лише той, хто нічого не робить;
-         у вас не вистачить на цю роботу часу на уроках: основна дослідницька в позаурочний час тож не перевантажуйте учнів, даючи їм додаткові домашні завдання;
-         учні з низьким рівнем навчальних досягнень, нічого не робитимуть: їхні товариші, як правило, заставлятимуть їх оформляти теоретичну частину;
-         теоретичну частину спишуть з книжки або ж знайдуть в Інтернеті: а хіба це не є вже ваше досягнення;
- 
     -
учні з високим рівнем навчальних досягнень прогуляють весь час проекту: а це вже ваша майстерність педагога підібрати такі завдання, щоб «сильний» учень найшов відповідь на ті запитання, на які навіть у вас виникають питання                   
Коли ви вирішили скористатися методом проектів будьте готові до того, що:
-         Вам  прийдеться опрацювати гору літератури;
-         час витрачений учнем на виконання проекту вдвічі менший,  ніж час підготовки учителя до цього проекту.
-         серед Ваших завдань обов’язково будуть такі, що пов’язані з іншими предметами – порадьтесь з колегами;
-         якщо ви «запалили» дітей, знайдуться такі, що захочуть отримати і своє (додаткове) завдання, то ж майте декілька про запас
Використання методу групових проектів гарантує обов’язкове досягнення  позитивного результату  кожного учня в  групі, що сприяє формуванню в учнів відчуття успішності їхньої навчальної діяльності. Організація роботи у вигляді групових проектів сприяє вихованню в учнів такі соціальні компетенції, як уміння співпрацювати, раціонально розподіляти  обов’язки в групі (за здібностями та можливостями), сприяє вихованню взаємної відповідальності та готовності до взаємодопомоги.




Немає коментарів:

Дописати коментар