Проект "Числові послідовності"
Мета:
–Домогтися засвоєння теми «Числові послідовності» (числова
послідовність, арифметична та геомметрична прогресії) і формул (формула
загального члена, формула сум перших n-членів та характеристична властивість
арифметичної та геометричної прогресії), а також способів їх застосування при
розв’язуванні задач, передбачених програмою з математики;
– активізувати пізнавальну діяльність учнів; вміння працювати в парах, групах;
– розвивати логічне мислення учнів, пам’ять, пізнавальні
процеси, спостережливість;
– виховувати соціально-адаптовану особистість.
Завдання: продовжити розвиток
здібностей вміння аналізувати і систематизувати матеріал, що вивчається, уміння
виділяти головне і наводити відповідні приклади; вдосконалення практичних вмінь
і навичок, повторити основні прийоми підчас розв’язування числових
послідовносте різних видів, розвивати вміння та навички самостійної роботи,
дослідницької діяльності.
Плановий кінцевий результат: учні знають алгоритми розв’язування
задач на знаходження n-члена послідовності та суми перших її членів; при
розв’язанні задач чітко встановлюють порядок виконання; випуск математичної газети «Як ми вивчали числові послідовності», та звіти оформлені у вигляді презентації ,
публікації.
Перелік критеріїв перевірки досягнення планових
результатів: знання теоретичного матеріалу (уміння усно відповідати
на поставлені питання); розв’язувати типові задачи та задачи підвищеної
складності.
Час реалізації: 12 години, плюс позаурочна робота для вивчення
літератури, роботи в Internet і створення презентації.
Необхідні ресурси: учні повинні вміти
працювати з PowerPoint, Publisher уміння шукати інформацію
в бібліотеці та Internet. Також необхідний доступ до комп’ютерів в позаурочний
час в школі і наявність ПО.
Організація роботи учнів над проектом
Підготовчо-організаційний, планово-прогностичний етапи
(уроки засвоєння нових знань: № 1-4 )
|
|
ü
Надати календарний план роботи
з теми (за календарно-тематичним планом - 12 уроків);
ü
Враховуючи побажання учнів,
провести розподіл на групи;
ü
Роздати завдання групам та
довгострокові домашні роботи;
ü
Вказати рекомендовану та додаткову літературу
|
ü
Проаналізувати задачу групи;
ü
Розділити обов’язки та питання
до опрацювання між членами групи;
ü
Розпочати освоєння теоретичного
матеріалу, складати опорні схеми-підказки;
ü
Розробити загальну схему
висвітлення матеріалу відповідно до завдання групи
|
Організаційно-виконавчий етап
(уроки засвоєння знань та вироблення вмінь: №5-7)
(уроки засвоєння знань та вироблення вмінь: №5-7)
ü
Усна перевірка теоретичного
матеріалу
ü
Перевірка стану виконання ДЗ
ü
Надання консультацій членам
групи, за необхідністю інших вчителів-предметників
|
ü
Провести уточнення алгоритмів розвязування
типових завдань
ü
Підготуватися до самостійної роботи
|
Корекційно-оціночний етап
(уроки закріплення знань, відпрацювання
вмінь
та навичок: № 8-9)
та навичок: № 8-9)
ü
Видати учням «Перелік вимог до
захисту проекту», план захисту проектів
ü
Провести пояснення до
оформлення звітів
ü
Надати зауваження та
консультації щодо естетичного вигляду форми та правильності розвязків
ü
При необхідності призначити позаурочні консультації
ü
Надати форму взаємної
самооцінки в групі
|
ü
Закінчити підготовку
теоретичних матеріалів;
ü
Координатор групи перевіряє
виконання довгострокових ДЗ, отримує консультації вчителя
ü
Підготовка до захисту проектів
ü
Проводять взаємну самооцінку в
групах
|
Підсумковий етап (систематизація
й узагальнення знань
та вмінь : 11-12 уроки)
та вмінь : 11-12 уроки)
ü
Організувати захист проектів
ü
Провести колективне обговорення
ü
Провести порівняння внутрішньої
за зовнішньою оцінки
ü
Оцінити навчальні досягнення учнів
|
ü
Захистити власні проекти
ü
Пройти тестову перевірку
ü
Підготувати до опанування робіт
інших груп
ü
Надати результати внутрішньої
оцінки
|
Календарний план роботи з теми
«Числові послідовності»
«Числові послідовності»
№ п/п
|
Тема
|
Типові
завдання
|
ДДЗ
|
||
Підготовчо-організаційний,
планово-прогностичний етапи
|
|||||
1-2
|
Числові
послідовності .
Арифметична
прогресія, її властивості. Формула п-го
члена арифметичної прогресії.
Геометрична
прогресія, її властивості. Формула п-го
члена геометричної прогресії
|
||||
3
|
Сума перших п членів арифметичної , геометричних
прогресій .
|
||||
4
|
Розв'язування
задач і вправ. Самостійна робота
|
||||
Організаційно-виконавчий етап
|
|||||
5-6
|
Нескінченно спадна геометрична прогресія, її сума.
Періодичні дроби
|
||||
7
|
Розв'язування
задач і вправ. Консультації в групах. Математичний диктант
|
||||
Корекційно-оціночний етап
|
|||||
8
|
Розв'язування задач і вправ. Самостійна робота
|
||||
9
|
Робота в
групах
|
||||
Підсумковий етап
|
|||||
11
|
|||||
12
|
Захист проектів
|
Довгострокові домашні завдання №1-4
Завдання для груп
Контрольна робота
Картка-самооцінка учасника групи
Висновки та пропозиції.
Не бійтеся що:
-
у вас не
вистачить на цю роботу часу на уроках: основна дослідницька в позаурочний час
тож не перевантажуйте учнів, даючи їм додаткові домашні завдання;
-
учні з низьким
рівнем навчальних досягнень, нічого не робитимуть: їхні товариші, як правило,
заставлятимуть їх оформляти теоретичну частину;
-
теоретичну
частину спишуть з книжки або ж знайдуть в Інтернеті: а хіба це не є вже ваше
досягнення;
-
-учні з високим рівнем навчальних досягнень прогуляють весь час проекту: а це вже ваша майстерність педагога підібрати такі завдання, щоб «сильний» учень найшов відповідь на ті запитання, на які навіть у вас виникають питання
-учні з високим рівнем навчальних досягнень прогуляють весь час проекту: а це вже ваша майстерність педагога підібрати такі завдання, щоб «сильний» учень найшов відповідь на ті запитання, на які навіть у вас виникають питання
Коли ви вирішили скористатися методом проектів будьте готові до того, що:
-
Вам прийдеться опрацювати гору літератури;
-
час витрачений
учнем на виконання проекту вдвічі менший, ніж час підготовки учителя до цього проекту.
-
серед Ваших
завдань обов’язково будуть такі, що пов’язані з іншими предметами – порадьтесь
з колегами;
-
якщо ви
«запалили» дітей, знайдуться такі, що захочуть отримати і своє (додаткове)
завдання, то ж майте декілька про запас
Використання методу групових проектів гарантує обов’язкове досягнення позитивного результату кожного учня в групі, що сприяє формуванню в учнів відчуття
успішності їхньої навчальної діяльності. Організація роботи у вигляді групових
проектів сприяє вихованню в учнів такі соціальні компетенції, як уміння
співпрацювати, раціонально розподіляти
обов’язки в групі (за здібностями та можливостями), сприяє вихованню
взаємної відповідальності та готовності до взаємодопомоги.
Немає коментарів:
Дописати коментар